TIM Recruitment

Het verbinden van talent met techniek, dat is waar TIM recruitment goed in is. Toen TIM ons benaderde voor een marketingcampagne, stonden we voor eenzelfde uitdaging: Het samenbrengen van olympisch kampioen Sanne Wevers met de technische wereld van TIM.

Meer naamsbekendheid

Als een erkende naam in de technische detachering, is TIM Recruitment een bekende onder technische professionals in Zuid-Nederland. Elk jaar voegt een nieuwe lichting afgestudeerden zich bij deze groep professionals, een segment waar de naamsbekendheid van TIM nog ruimte had voor groei. Dit is precies waar onze expertise bij Komma van pas kwam.

Sport en studenten vormen vaak een goede combinatie. Dat is dan ook de reden dat TIM Recruitment een verbintenis zocht met een inspirerende topsporter, iemand die echt tot de verbeelding spreekt. Een samenwerking met een sporticoon als Max Verstappen ligt natuurlijk voor de hand, maar sport influencers van deze orde zijn simpelweg onhaalbaar. 

In de zoektocht naar een geschikte topsporter kwam TIM Recruitment uit bij Sanne Wevers, een olympisch kampioen turnen die haar carrière onlangs nieuw leven inblies. Haar vastberadenheid en streven naar topniveau sloten naadloos aan bij de kernwaarden van TIM Recruitment.

Van brainstorm naar concept

Maar hoe verbind je een topsporter zonder technische ervaring met een technisch detacheringsbureau? Dat was de belangrijkste vraag die we in de brainstormsessies moesten beantwoorden. 

Om Sanne Wevers te verbinden met TIM Recruitment, bedachten we een campagne waarin Sanne technische uitdagingen aangaat bij TIM-medewerkers in verschillende sectoren. Dit gaf Sanne (en de kijker) de kans om kennis te maken met uiteenlopende technische beroepen. Tegelijkertijd konden we, gezien haar achtergrond als topsporter zonder technische ervaring, testen of Sanne geschikt zou zijn voor het beroep, of dat dit een brug te ver was. Gezien Sanne haar specialisme op het turntoestel ‘de brug’ werd de campagne gedoopt tot “Een brug te ver?”.

Marketing, Content & Design

Na afronding en goedkeuring van het campagneconcept begon het samenspel tussen verschillende afdelingen binnen Komma. Het concept diende als fundament voor scripts, shotlists en een huisstijl die voor de campagne moest worden ontwikkeld. Zodra de doorvertaling van het concept werd afgerond kon ons content team starten met de videoproductie. De opnames van de afleveringen voor de serie vonden plaats op diverse locaties door het hele land, gespreid over meerdere dagen.

Na het afronden en nabewerken van de video’s en bijbehorende teasers was het de beurt aan de marketingafdeling. Door het inzetten van social media-, Google display- en YouTube-advertenties bereikte we zoveel mogelijk technische studenten. De afleveringen werden in verschillende periodes uitgebracht, zodat we de doelgroep continu van nieuwe content konden voorzien.   

Cijfers

800.000+ Uniek bereik

100.000+ Videoweergaven

8.000+ Website bezoekers

Team

Zij weten alles van dit project

Kennismaken

Sparren over wat dan ook? Wij zijn benieuwd.