René van CSB

Iedereen zoekt personeel en zo ook CSB Installatietechniek. Voor hen gooiden we het over een andere boeg. Geen gortdroge vacatureteksten, maar een video die viral gaat.

Cijfers

De cijfers

25.000+ Likes op TikTok

1.000.000+ Organische vertoningen

1.000+ Enthousiaste reacties

Vraag en aanbod

CSB Installatietechniek zoekt personeel. Mensen met werkmotivatie en goeie zin. Net als ieder ander bedrijf momenteel. Maar liever niet op een saaie manier. Geen standaard ‘bannertjes’, geen saaie vacature, geen standaard leus op de bedrijfsbussen, maar opvallend. Viral-achtig opvallend.

We bedachten een employer branding campagne om ervoor te zorgen dat mensen in de rij staan om bij CSB te mogen werken. Op basis van de kernwaarden én het profiel dat ze zoeken, bedachten we René van CSB. In een video die via alle onlinekanalen gepromoot werd, is de bal heel hard gaan rollen.

Van brainstorm tot goed idee

Met de kernwaarden verantwoordelijk, sympathiek en dynamisch in ons achterhoofd, werd er gebrainstormd. We kwamen op het idee een personage in beeld te brengen. Een rasechte Brabander, een sympathieke vakidioot met gevoel voor humor. Een soort Rob Kemps in de mix met Frank Lammers. Iemand die tonprater kan zijn en perfect door kan als boerenbruidegom. Het werd René van CSB. 

René als personage

De acteur was gekozen en het personage werd opgebouwd. Het script werd volgestopt met typische grappen die de vakman herkent. Zowel in beeld als in tekst. Ook hielden we rekening met het neerzetten van CSB als serieus bedrijf. Zo kwam het pand naar voren, zie je nette bedrijfsbussen, degelijk gereedschap en grote installaties. Samen met Fleur van CSB regelden we alles. Meerdere filmlocaties, een complete huisstijl, alle attributen en natuurlijk het inmiddels legendarische ‘Straight Outta Buul’-hemd.

Lancering in 3, 2, 1

De timing voor de lancering was van essentieel belang om de campagne te laten slagen. Geen vakanties, geen evenementen in de buurt, er mocht niks te doen zijn. Halverwege mei was het zo ver. Op de social mediakanalen van René werd de video de lucht in geslingerd en via CSB gedeeld. In combinatie met een bannerset voor een Google Display campagne en promotie budget voor de socials, vulde LinkedIn, Facebook, TikTok en Instagram zich in no time met onze sympathieke René. Het is goed dat de acteur uit Bladel komt, want in Budel had hij niet ongestoord meer over straat kunnen lopen.

Het blijft niet bij één video

Inmiddels zijn we al vele shoot-dagen verder en staat de teller op tientallen video's die opgenomen zijn. Soms een video met een nuttige boodschap en soms ook gewoon een goeie (of flauwe) grap. Denk aan inhakers rondom Sinterklaas, Kerst, Valentijnsdag en de zomervakantie; René is altijd met z'n vrolijke kop op je tijdlijn te vinden. Met ruim 2.500 volgers en 25.000 likes op TikTok zijn mensen hem nog lang niet moe. En alsof dat nog niet genoeg is heeft René tegenwoordig zelfs een eigen Spotify playlist! Hier kun je al z'n favoriete nummers in terugvinden. Alvast een waarschuwing vooraf: deze lijst staat vol met het Nederlandse levenslied.

Team

Zij weten alles van dit project

Kennismaken

Sparren over wat dan ook? Wij zijn benieuwd.