Wellicht een vreemd onderwerp als blog item op de website van een web & branding agency, maar wij houden ons ook bezig met gastvrijheid. Sterker nog, we zijn van mening dat veel bedrijven dat zouden moeten doen. Waar horecazaken en medewerkers uit de bediening dagelijks bezig zijn met hospitality, lopen de meeste b2b bedrijven ‘stoffig’ ver achter.
De maatschappij is veranderd en blijft dat uiteraard gewoon doen. Het is belangrijk alert te blijven en mee te bewegen. Wie oplet ziet dat de consument steeds meer op zoek gaat naar beleving en zelfs (on)bewust meer betaalt voor een product of dienst die de juiste snaar raakt. Waarom zou de benadering in de b2b markt hier dan van afwijken? In principe heb je nog steeds te maken met mensen die kiezen met wie ze in zee gaan.
Heb je intern je bedrijf op orde? Dan is het naar buiten treden en het gastvrij behandelen van ieder mens dat je bedrijf benadert nog maar het halve werk. Hoe vervelend een klant ook is, hoe ‘dom’ de vraag in jouw ogen ook is, weet dat je (potentiële) klant precies jou opzoekt, omdat ze denken dat specifiek jij hen kunt helpen. Als je dan ook nog iemand helpt met een glimlach, goede zin en de beste bedoelingen, dan kun je er zomaar eens voor zorgen dat stomme vragen beantwoorden het leukste wordt dat er is en dan hebben we het nog niet eens over de mond-tot-mond reclame die het oplevert.