Let’s start!
Om te beginnen maak je een bedrijfsprofiel aan of schakel over naar dit type profiel. Met een bedrijfsprofiel houd je heel gemakkelijk de prestaties en gegevens bij van je account door middel van statistieken. Zo kan je ook concreet aanvullende contactgegevens invullen en op ieder gewenst moment adverteren. Vervolgens ga je je zakelijke Instagram profiel goed inrichten. Begin met je bedrijfsnaam en omschrijving. Dit is namelijk dé manier om jouw bedrijf te pitchen aan (potentiële) klanten!
Mensen komen naar Instagram voor vermaak, zijn bang om dingen te missen of ze zijn er om relaties op te bouwen met merken, influencers of vrienden. Zorg dus voor een goede link naar jouw website voor meer betrouwbaarheid. Verwerk ook belangrijke zoekwoorden in de omschrijving op je Instagram profiel. Dit zorgt voor betere vindbaarheid in Instagram zelf. Een erg belangrijke tip, niet alleen voor bedrijven, maar ook voor persoonlijke profielen: wees actief en post regelmatig. Dit zorgt ervoor dat bij ieder bericht dat je plaatst je volgers jouw bedrijfsnaam zien.
Een social media planning kan hierbij een handig hulpmiddel zijn, wat ervoor zorgt dat je consistent actief bent en dus niks meer vergeet. Hierin verwerk je welke berichten en foto’s/video’s je op welke data wilt plaatsen. Op deze manier zorg je ervoor dat het Instagram account van je bedrijf actief wordt bijgehouden en je dus beter zichtbaar bent!