Een Ventilatie roadshow
Vent-Axia, leverancier van ventilatie- en verwarmingssystemen, wilde zichzelf op een humoristische manier profileren bij zowel kleine installateurs als dealers. Hiervoor bedachten ze de Ventilatie Roadshow: een tour met een gloednieuwe bus waarmee zij door het land trekken om bij dealers in contact te komen met potentiële klanten. Bezoekers kunnen in de bus plaatsnemen en op een interactieve manier kennismaken met de producten van Vent-Axia. Onze taak was om een pakkende campagne en huisstijl voor deze roadshow te creëren.


Busje komt zo!
We bedachten de campagne: Busje komt zo! Het Vent-Axia busje, dat de roadshows bij groothandels verzorgt, staat hierbij centraal. Onder begeleiding van een vertegenwoordiger die dienst doet als 'chauffeur' reist de bus door het land om tientallen groothandels te bezoeken. Om de ervaring van een echte busdienst te simuleren, dompelen we de roadshow onder in de stijl van de "busje komt zo" buslijn.


Een campagne met dynamische elementen
Om maximale aandacht voor de roadshow te genereren, ontwikkelden we een driedelige videocampagne die op elke locatie ingezet kan worden. Cruciaal hierbij is dat de video's aangepast kunnen worden voor elk evenement van de roadshow. Daarom hebben we gekozen voor een campagne die flexibel is op basis van plaats en tijdstip. We hebben dynamische elementen toegevoegd, zoals de bushalte en pamfletten die in de video's worden gebruikt. Hierdoor kan elke video worden aangepast naar de specifieke locatie van een roadshow. Op deze manier kunnen we drie video's eindeloos inzetten en ervoor zorgen dat ze relevant zijn voor alle roadshow.


Hyperlocal targeting
De "Busje komt zo" campagne wordt lokaal gepromoot. Met behulp van social media advertenties worden lokale installateurs geïnformeerd over de komst van de Vent-Axia bus in hun regio. Voor elke roadshow wordt een driedelige campagne opgezet. Zo blijven we de aandacht van de installateurs vasthouden door ook na de roadshow actief te blijven adverteren met nieuwe content. Er draaien dus meerdere campagnes tegelijk, maar omdat ze zo lokaal zijn ingericht, hinderen ze elkaar niet.
Zij weten alles van dit project


