Kerasom: Campagne  

Kerasom

Voor Kerasom ontwikkelden we de Keralympics-campagne: ontdek hoe we de tegelzetter op een ludieke manier als Olympische atleet wisten neer te zetten op de Keralympics.

Tegelzetten is topsport

Kerasom, groothandel in voornamelijk keramische tegels, is een zeer ervaren partner voor de Nederlandse tegelmarkt. Door hun jarenlange ervaring in de branche weten zij als geen ander dat het werk van een tegelzetter topsport kan zijn. De Olympische Spelen van 2024 vormden dan ook een uitstekend moment om de band met hun bestaande klanten, voornamelijk tegelzetters en tegelhandels, te versterken. Daarnaast bood het een unieke kans om het vakmanschap en de toewijding van tegelzetters in de spotlights te zetten.

Goud, zilver of brons?

Bij een Olympische wedstrijd hoort een prijs. Daarom ging de Keralympics-campagne verder dan alleen activatie door middel van video. Tijdens iedere week van de Olympische Spelen werd een ander (sport)onderdeel uitgelicht. Gedurende deze weken konden klanten prijzen winnen door het betreffende product uit de video te bestellen. Dit bood tevens een uitstekende mogelijkheid om product placement in de video's toe te passen, waardoor ook partners van Kerasom onderdeel van de campagne werden. Omdat een groot deel van Kerasom's klanten wekelijks bestelt, maakten zij zo kans op mooie prijzen.

Breekdance, lijmliften en de 100M² sprint

Bij het ontwikkelen van de campagne zochten we naar Olympische onderdelen die op een ludieke manier met tegelzetten konden worden verbonden. We kwamen uit op de onderdelen: breekdance, lijmliften en de 100m² sprint. Elk van deze onderdelen is op een unieke manier herkenbaar voor tegelzetters.

Het onderdeel breekdance refereert naar het proces waarbij tegelzetters leveling clips met hun voet wegschoppen zodra de lijm is uitgehard. Omdat het sportonderdeel breakdance dit jaar debuteert op de Olympische Spelen, biedt het extra nieuwswaarde en past het uitstekend in deze campagne.

Het tweede onderdeel van de Keralympics is de 100 m² sprint. Dit onderdeel is geïnspireerd door het koningsnummer op de Olympische Spelen en draait om het zo snel mogelijk leggen van 100 m² tegels.

Het laatste onderdeel is lijmliften. Dit verwijst naar het sportonderdeel gewichtheffen, maar dan met lijm, een essentieel materiaal voor tegelzetters. Dat droge lijm op magnesium lijkt, is een mooie bijkomstigheid.

Twan Tegelaar

Bij een ludieke campagne hoort een ludiek personage. Voor de Keralympics-campagne zochten we een 'atleet' die perfect paste bij het beeld van de doorsnee tegelzetter: nuchter, hardwerkend, en met een gezonde dosis humor. Een werknemer van Kerasom bleek de perfecte keuze. Als fulltime tegelzetter belichaamde hij het personage dat we zochten, en had hij ook nog het nodige acteertalent. Om de personage nog meer karakter te geven, doopten we hem om tot "Twan Tegelaar", een naam die zijn expertise mooi onderstreept.

Zij weten alles van dit project