KOMMA
#KOMMAAROP
Volg ons

Search

PBC Group

Eigenzinnig & opvallend

PBC Group had behalve een naam en business idee nog geen concreet en zichtbaar merk staan. KOMMA organiseerde enkele praktische merksessies. Tijdens die sessies hebben we samen de ideale doelgroep bepaald, keuzes gemaakt voor de insteek van het verdienmodel en de positionering en profilering van het bedrijf. De oprichters van PBC Group zaten vol lef en wilden met stevige taal en beeld hun verhaal neerzetten.

KOMMA begeleidde vanuit een rol als projectmanager de ontwikkeling van de communicatiemiddelen aan. Binnen dit project werkten wij samen met een externe vormgever, webbouwer en filmproducent.

In samenwerking met de filmproducent voor decor assistentie heeft KOMMA binnen één dag een uitgebreide en eigenzinnige serie foto’s geschoten. Deze foto’s gebruikt PBC Group inmiddels al ruim twee jaar voor hun beeldbank.

Deze case is een goed voorbeeld van hoe een investering in content lange tijd kan zorgen voor bruikbaar beeldmateriaal dat past bij wat je als merk wil uitstralen.

Naast de rol als projectmanager en fotograaf, kreeg KOMMA de uitdaging om de opvallende identiteit van het jonge merk en hun diensten te omschrijven in woorden. Het verhaal over de dienst van PBC Group verweven met waar ze voor staan uitte zich in leesbare webteksten, recht door zee en zonder poespas. Deze teksten schreef KOMMA op basis van de eerste ideeën die de oprichters hadden voor het bedrijf. Gaandeweg is de bedrijfsstrategie van PBC Group veranderd. De website tekst is daarop aangepast door één van de twintig werknemers die het bedrijf inmiddels rijk is.

Maar de basis voor het sterke merk waar vooraf goed over na is gedacht, staat nog steeds als een huis.