Groei en online marketing gaan hand in hand. Bij Komma zijn we altijd op zoek naar resultaat. We bespreken samen de doelen en aan de hand daarvan kiezen we de juiste kanalen. In veel gevallen is de eerste stap om Google Analytics en Google Tag Manager goed in te stellen, zodat alles correct gemeten wordt. Hierna volgt vaak een korte analyse. Dit kan een nulmeting zijn, zoekwoorden onderzoek of SEO scan. We betrekken jou als onze klant hier graag bij, zodat we goed kunnen adviseren. Na het advies gaan we in de meeste gevallen aan de slag met adverteren op bijvoorbeeld Google of social media.
Online marketing vraagt continu tijd en aandacht. We ontzorgen graag, maar vinden het ook leuk als je zelf aan de slag kan. Daarom bieden we op aanvraag korte trainingen aan in onder andere SEO en social media. Praktijkgericht, persoonlijk en effectief. Overtuigd? Neem dan contact op en ontdek de mogelijkheden.
Actieve meedenkers met een mening
Altijd op zoek naar groei voor jouw bedrijf
Google gecertificeerde medewerkers
Wij werken volgens ons eigen 4B model, wat de klantreis in kaart brengt. De 4 B’s staan voor bereik, bezoek, betrokken en bestemming. Bij iedere fase horen kanalen die we in kunnen zetten, om dit onderdeel te verbeteren. Pas als alle 4 de b’s een voldoende scoren, kun je flinke stappen maken.
Het begint bij bereik. Je doelgroep moet weten dat jouw website bestaat, want anders zullen ze hem niet bezoeken. Je moet online zichtbaar zijn. Het beste is om dit te doen op het moment dat je doelgroep nog niet bezig is met het product of dienst dat je verkoopt. In dat geval ben je in veel gevallen te laat en kiest de doelgroep vaak voor de bekende of vertrouwde naam in de markt.
De tweede stap is om de doelgroep naar je website te lokken. Hierbij moet helder zijn wat jouw onderscheid van de concurrentie? Vervolgens is het belangrijk om dit duidelijk te communiceren op bijvoorbeeld social media en Google. Het doel is om zoveel mogelijk relevante kliks naar je website te krijgen.
Je wilt dat mensen lang op je website blijven, veel pagina’s bekijken en het liefst vaker terugkeren. Dit vergroot de kans op conversie. Een gebruiksvriendelijke website is hierbij essentieel, maar ook data analyse, e-mailmarketing en remarketing kunnen zorgen voor meer betrokkenheid.
Iedere klantreis heeft een bestemming. Dit kan bijvoorbeeld een offerte aanvraag zijn, een bestelling of een sollicitatie. In deze fase is gebruiksvriendelijkheid wederom van belang. Denk hierbij aan duidelijke call-to-actions en eenvoudig invulbare formulieren. Daarnaast kan conversie optimalisatie ervoor zorgen dat meer mensen uit je doelgroep de bestemming behalen.