Stempel
Stempel
bedrijfsnaam logo & huisstijl
cases . Stempel

Aannemersbedrijf Piet van Mierlo is al 35 jaar een begrip in de bouwwereld. De gelijknamige eigenaar besloot echter om het stokje over te dragen aan Tijn Evers. Er moest dus een nieuwe naam en bijbehorende huisstijl uitgedacht en ontworpen worden.

Stempel bouwhek Bus bestickering Stempel

Bedrijfsnaam

Om een goed beeld te krijgen van wat de nieuwe bedrijfsnaam uit moet stralen, is er een kernwaardentraject gestart. Nuchter, toegewijd en scherp is hiervan de uitkomst, met als hoger doel: samen trots zijn. Met die gedachte in het achterhoofd is de bedrijfsnaam Stempel bedacht. Een naam die nuchter klinkt én toch een stukje trotsheid uitstraalt. De knipoog naar de bouw zorgt ervoor dat de naam extra sterk wordt.

Oud pand Piet van Mierlo Nieuw pand Stempel
Oude bus Piet van Mierlo Nieuwe bus bestickering Stempel

Logo & huisstijl

Het doel van de huisstijl is om zowel jong als modern over te komen. Het moet laten zien dat Stempel zowel twee-onder-een-kap woningen als villa’s bouwt. Stoer, maar niet arrogant, want nuchterheid is een van de kernwaarden. Uiteindelijk is dit het resultaat geworden. Iedere kleur heeft hierin zijn functie: zwart is chique, wit is fris, rood is toegewijd en geel is energiek. De iconen laten zien wat Stempel allemaal doet. Bij de typografie is er gekozen voor een modern, vriendelijk en technisch lettertype.

Stempel bouwhek Bus bestickering Stempel
Stempel bouwhek Bus bestickering Stempel

Een ervaring van Tijn Evers

In 2018 heb ik de stap genomen om het bedrijf Piet van Mierlo Aannemer B.V. over te nemen. Piet van Mierlo is een bouwbedrijf met een gevestigde naam in de gemeente Heeze – Leende en omgeving. Er is mij maar al te vaak verteld hoe belangrijk de bekendheid van een bedrijfsnaam is. Het is daarom extra bijzonder dat we nu, anno 2020, onze werkzaamheden uitvoeren onder de naam Stempel. Ondanks dat het niet noodzakelijk was om de naam te veranderen wilden we graag vernieuwing. Na een kennismakingsgesprek heeft het team van Komma ons overtuigd van de meerwaarde van een nieuwe bedrijfsnaam en een nieuwe uitstraling. We zijn gestart met het kernwaardentraject waarin helder werd wie wij als bedrijf zijn en waar we voor staan. Hierna is Komma aan de slag gegaan met de naam en huisstijl. Wij hebben ons lot in hun handen gelegd met een sterke nieuwe naam en frisse uitstraling als resultaat.

Bij zo’n grote verandering moet iedereen even wennen maar de nieuwe naam voelde snel vertrouwd. De reacties over de uitstraling waren heel erg positief. Het was een proces waarin we zelf dingen los moesten laten en we niet altijd direct op een lijn zaten. Met passie en veerkracht hebben ze bij Komma voor een prachtig eindresultaat gezorgd. We zijn al bijna een jaar verder en alles lijkt al jaren zo te zijn. Komma heeft tot volle tevredenheid gebouwd aan onze uitstraling zodat wij weer kunnen bouwen aan de toekomst.

join
our
fans.

Wij hebben honger, geloven in heldere communicatie en doen dat graag met een vleugje humor. Maak vrijblijvend een afspraak.